Resolga els seus dubtes

Vot de les persones que resideixen temporalment a l’estranger (ERTA)

Els electors que es troben temporalment a l’estranger entre la convocatòria d’un procés i la seua celebració, i desitgen votar, hauran de sol·licitar-ho prèviament.

Sol·licitud

L’imprès de sol·licitud podrà trobar-lo en els consolats i ambaixades, i descarregar-lo ací.

La sol·licitud omplida haurà d’entregar-se personalment en el Consolat o Ambaixada.

Per a poder formular la sol·licitud, l’elector haurà d’estar inscrit en el Registre de Matricula Consular com a no resident. Ambdós tràmits (sol·licitud i inscripció) poden realitzar-se en el mateix acte.

El termini per a presentar la sol·licitud finalitza el dia 21 de novembre.

Documentació per a votar

L’Oficina del Cens Electoral li enviarà la documentació per a votar.

Els enviaments hauran d’estar realitzats en tot cas abans del 8 de desembre. A aquest termini haurà de sumar-se el temps que tarde en arribar la documentació al domicili en l’estranger.

En què consisteix aquesta documentació electoral que remet l’Oficina del Cens Electoral?

  • Un full informatiu.
  • El Certificat d’inscripció en el cens.
  • Paperetes i sobres de votació
  • Un sobre en el qual ha de figurar la direcció de la Mesa electoral que li corresponga.
  • Un imprès oficial destinat a possibilitar el reintegrament de les despeses de franqueig, si és el cas.

Com votar

L’elector haurà de seleccionar la seua opció de vot:

  • Per a l’elecció de diputats, introduirà la papereta corresponent a la candidatura triada dins del sobre de votació de color blanc.
  • Per a l’elecció de senadors, marcarà el/els candidats de la seua elecció atenent a les instruccions que s’arrepleguen en la papereta. Després ficarà aquesta papereta en el sobre de votació de color sèpia.

A continuació, introduirà en el sobre dirigit a la mesa electoral el següent:

  • Sobres de votació amb les paperetes.
  • El Certificat d’inscripció en el cens.
  • Si així ho desitja, l’imprès omplit per a la devolució de les despeses de l’enviament.

Té fins al dia 16 de desembre, per a remetre aquest sobre per correu certificat.

Serà indispensable per a la validesa d’aquests vots que conste clarament en el sobre un mata-segells o una altra inscripció oficial d’una Oficina de Correus de l’Estat corresponent, que certifique que s’ha remés dins del termini previst.

El servei de Correus conservarà fins al dia de la votació la correspondència dirigida a la Mesa i la traslladarà a les 9 del matí i fins a les 20 hores del mateix dia.

Més informació en l’Ambaixada o Consolat i en www.exteriores.gob.es; www.ine.es